Shop Mobile More Submit  Join Login
Ontarom - Argument - MEBB2012 by aureliebm Ontarom - Argument - MEBB2012 by aureliebm
Art based and created for the fanfic "Ontarom", by hlwim, as a part of the Mass Effect Big Bang 2012.
[link]

God that pic was a challenge ! 3 people in the same illustration, in a dynamic pose I did without reference... I'm so proud to have been able to finish it.

If you want to know why they are arguing, go read the fic, it's tremendous ! (but don't read it if want someting light and fluffy - it is very dark, somtimes even painful - I loved it !l)

You can also see this picture on Tumblr : [link]
Add a Comment:
 
:iconspearheart:
Spearheart Featured By Owner Feb 6, 2013   Writer
Guys guys stop don't break the pilot! O_O We need Joker to not be broken!
Reply
:iconhdreaper:
HDReaper Featured By Owner Dec 13, 2012
I like the fact that the dude holding them back is the one who is most easily broken.
Reply
:iconaureliebm:
aureliebm Featured By Owner Dec 13, 2012
yeah, he's going to brak a few ribs in the process... poor Joker...
Reply
:iconladyilona1984:
LadyIlona1984 Featured By Owner Nov 21, 2012  Hobbyist General Artist
What chapter is this from?
Reply
:iconaureliebm:
aureliebm Featured By Owner Nov 22, 2012
chapter 13 : twelve (yeah, I know, it's not convenient) on AO3

Be sure to read the next chapter to understand Garrus and Kaidan's relationship !
Reply
:iconladyilona1984:
LadyIlona1984 Featured By Owner Nov 22, 2012  Hobbyist General Artist
Okay.
Reply
:iconlordbloodysoul:
LordBloodySoul Featured By Owner Nov 19, 2012  Hobbyist Traditional Artist
So awesome :stare: Looks great! You can almost feel the intensity of that moment! :stare:
Reply
:iconaureliebm:
aureliebm Featured By Owner Nov 19, 2012
Wow, what a nice compliment, thank you !
Reply
:iconlordbloodysoul:
LordBloodySoul Featured By Owner Nov 19, 2012  Hobbyist Traditional Artist
no problem :wave:
Reply
:iconschirazzkowa:
Schirazzkowa Featured By Owner Nov 18, 2012  Hobbyist Digital Artist
Cool! :D
Reply
:iconnamekiankai:
NamekianKAI Featured By Owner Nov 16, 2012
:eyes: Saucy!

Great picture btw. Well done :clap:
Reply
:iconaureliebm:
aureliebm Featured By Owner Nov 17, 2012
Saucy ??? :lol:
Thanks for the compliment :)
Reply
:iconnamekiankai:
NamekianKAI Featured By Owner Nov 21, 2012
Oh yeees :aww:
Reply
:iconjynxies:
Jynxies Featured By Owner Nov 16, 2012
I know nothing of the story but I adore this pic. My mind has filled in all sorts of reasons why these two would be fighting and I love it! Beautifully done. I cant believe you did it without references. Very impressive.
Reply
:iconaureliebm:
aureliebm Featured By Owner Nov 17, 2012
Thanks a lot. If my pic inspire people's imagination, then I've reached my goal, somehow.
Reply
:iconhlwim:
hlwim Featured By Owner Nov 15, 2012
So awesome to see this come to life, as it were. :D
Reply
:iconaureliebm:
aureliebm Featured By Owner Nov 16, 2012
It's very funny to read the comments... the situation you created with those cool dudes fighting seems to be very intriguing for many people, haha !
Reply
:iconhlwim:
hlwim Featured By Owner Nov 16, 2012
I know. I'm getting a lot of "hope Garrus wins" comments, which make me half :) and half :/.
Reply
:iconaureliebm:
aureliebm Featured By Owner Nov 17, 2012
somehow I understand them... We are all too much in love and too passionate with those pixelled space dudes :)
Reply
:icongraybeast:
GrayBeast Featured By Owner Nov 15, 2012
I feel sorry for Joker, He's gona brake a few ribs trying to keep those two apart....

Fuck him up Garrus!!!
Reply
:iconaureliebm:
aureliebm Featured By Owner Nov 16, 2012
I'm more like Joker - when I read the fic, I was like "Garrus, Kaidan, stop being so full of bitterness and anger !!! Just shake your hands and learn how to communicate with words !"

Yeah I'm a care bear, I know.
Reply
:iconvirusq:
virusq Featured By Owner Nov 15, 2012
Jeff! Jeff! What are you DOING? LET THE BOYS FIGHT!
Reply
:iconaureliebm:
aureliebm Featured By Owner Nov 16, 2012
yeah, with bare chests and oil and mud and... mmm ? oops, wrong story, sorry :)
Reply
:iconsoren7550:
soren7550 Featured By Owner Nov 15, 2012   Writer
Ok, I'm just gonna go ahead and guess that they're fighting because Kaidan found out that Garrus boned Shepard.
Reply
:iconladyilona1984:
LadyIlona1984 Featured By Owner Nov 21, 2012  Hobbyist General Artist
What are fighting about btw?
Reply
:iconaureliebm:
aureliebm Featured By Owner Nov 16, 2012
you can imagine what you want !
(but no, it's not the story of the fic)
Reply
:iconartbleed:
ArtBleed Featured By Owner Nov 15, 2012  Hobbyist Digital Artist
I hear Joker's bones snapping in the background. I want to save him.
Reply
:iconaureliebm:
aureliebm Featured By Owner Nov 16, 2012
don't forget you medigel :)
Reply
:iconartbleed:
ArtBleed Featured By Owner Nov 16, 2012  Hobbyist Digital Artist
At this point...It would have to be a vat of it. Also.. they have hardened weave for bones.. why doesn't Joker just use that? Im just saying.
Reply
:iconnightfable:
Nightfable Featured By Owner Nov 15, 2012  Hobbyist Digital Artist
Joker's toast. lol! :XD:
Reply
:iconaureliebm:
aureliebm Featured By Owner Nov 16, 2012
yeah :lol:
Reply
:iconkuyo-chan:
Kuyo-chan Featured By Owner Nov 15, 2012
Oooh XD
Let me guess.. they have a fight because of Shep? <3
Uuuuuh :D

I love this pic <3
Reply
:iconaureliebm:
aureliebm Featured By Owner Nov 15, 2012
hehe... thanks !
To know what they're fighting about, you'll have to read the fic :)
(yeah, Shep is a big part of the problem, but it's complicated)
Reply
:iconfoolsgil:
FoolsGil Featured By Owner Nov 15, 2012
Because the guy with Vrolic's syndrome can stop a Turian and a Biotic.
Reply
:iconaureliebm:
aureliebm Featured By Owner Nov 15, 2012
Hopefully Kaidan and Garrus don't come full power when they're arguing, I hope they don't hate eachother that much ! And the fic takes place during ME2, so Joker is not a complete cripple - and nothing tells you he'll be unharmed :)
Reply
:iconduffy-sama:
Duffy-Sama Featured By Owner Nov 15, 2012  Hobbyist General Artist
Awesome art, but...the link to the fanfic isn't there. ^^;
Reply
:iconaureliebm:
aureliebm Featured By Owner Nov 15, 2012
Omg thank you so much for telling me !
The link is fixed, it should work now :)
Reply
:iconduffy-sama:
Duffy-Sama Featured By Owner Nov 15, 2012  Hobbyist General Artist
You're welcome! X3 I can't wait to start reading it so I can get a better understanding of the scene. XD
Reply
Add a Comment:
 
×
Download JPG 600 × 600




Details

Submitted on
November 15, 2012
Image Size
331 KB
Resolution
600×600
Submitted with
Sta.sh
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
7,294
Favourites
244 (who?)
Comments
38
Downloads
45
×